Villkor för Betald loungetillgång
1. Betald loungetillgång
1.1 Loungetillgång är ett privilegium för vissa KLM-kunder baserat på deras reseklass för avgång eller Flying Blue-nivå. Om du inte uppfyller dessa krav kan KLM erbjuda dig möjligheten att besöka Icke-Schengen- eller Schengen KLM Crown-lounge på Amsterdams Airport Schiphol (-lounge), mot en avgift. Denna tjänst kallas "Betald loungetillgång". Betald loungetillgång erbjuds endast under lågtrafik, vilket innebär att de inte är helt upptagna av kunder med vanlig loungetillgång baserat på deras Flying Blue-nivå eller reseklass för avgång.
1.3 När du har köpt Loungetillgång läggs det till i din bokning. Du kan komma in i Loungen genom att skanna ditt boardingkort vid entrén till loungen.
1.5 När du väl har köpt Loungetillgång är det inte möjligt att ändra, överföra eller avboka din bokning. Om du har köpt Betald loungetillgång online och avbokar inom 24 timmar efter ditt köp, gäller Avsnitt 3.3 i dessa villkor.
2. Krav och förutsättningar
2.1 För att få tillgång till Loungen, försäkrar du att du har laglig rätt att ingå det här avtalet och binda dig vid villkoren och bestämmelserna för denna överenskommelse; och
2.2 Du försäkrar dessutom att all information som du har lämnat för att göra en Lounge-bokning är riktig och att du inte kommer att göra en spekulativ, felaktig eller falsk bokning. Du försäkrar även att du endast kommer att göra en bokning för dig själv eller för en annan person som du är berättigad att agera åt och att även denna person uppfyller kraven i Avsnitt 2.1 i dessa villkor.
3. Återbetalning
3.1 Du har rätt till återbetalning av din Betalda loungetillgång om:
- din flygning till Amsterdam Airport Schiphol är försenad och du inte gick in i loungen;
- du köpte en uppgradering till Business Class, som inkluderar loungetillgång;
- din flygning är ofrivilligt omplanerad eller ombokad.
3.2 Vid större störningar kan det hända att din tillgång till loungen nekas. I detta fall har du rätt till återbetalning.
3.3 Om du köpte Betald loungetillgång via en onlinekanal och begär en återbetalning inom 24 timmar efter köpet, utan att använda din Loungetillgång, har du rätt till återbetalning.
3.5 Ingen återbetalning kommer att göras om du inte uppfyller ovanstående kriterier.
4. Användning av dina personuppgifter
4.1 KLM Royal Dutch Airlines kommer att använda ditt namn och din flyginformation för att fullgöra din bokning i enlighet med KLM:s meddelande om skydd av personuppgifter.
4.2 Om du väljer att ange din e-postadress kan vi använda den för att skicka ett kvitto, tillhandahålla allmän information om våra lounger, samt be dig ge feedback om din lounge-upplevelse.