Villkor för uppgraderingar
1. Uppgradera till en högre reseklass
1.1 Under en incheckning online som sker tidigast 30 timmar före avgång eller i en av automaterna på flygplatsen, kan KLM erbjuda passagerarna möjligheten av en betald uppgradering från Economy Class eller Premium Comfort Class till en högre reseklass för en del av resan. Med jämna mellanrum finns detta alternativ tillgängligt till nedsatt pris. Det är även möjligt att köpa en uppgradering till en högre reseklass för den delen av resan under incheckningen online, vid incheckningsdisken på flygplatsen, i våra KLM Crown-lounger på Amsterdam Airport Schiphol eller vid ombordstigningsgaten. Om du köper en uppgradering till Premium Comfort Class eller Business Class efter att du har köpt en Economy Comfort-plats eller någon annan platsprodukt, kommer det belopp du redan har betalat att dras av från uppgraderingspriset.
1.2 Efter att du har köpt en uppgradering till en högre reseklass för en del av din resa, har du samma fördelar som alla andra Premium Comfort Class- eller Business Class-passagerare för den delen av din resa. För Flying Blue-medlemmar förblir antalet intjänade Miles och erhållna XP samma som står angivet på din ursprungliga biljett. Om uppgraderingen betalas kontant, kommer du att tjäna ytterligare Miles baserat på det totala beloppet i euro som du spenderar på uppgraderingen.
1.3 KLM behåller dock fortfarande rätten att tilldela en Premium Comfort Class- eller Business Class-plats till en annan passagerare om de anser att detta är nödvändigt på grund av drift- eller säkerhetsskäl. Det slutgiltiga beslutet om huruvida du kommer att tilldelas en plats i en högre reseklass är upp till incheckningsagenten och flygbesättningen för just den flygningen.
2. Preliminära villkor
2.1 Om du väljer en plats bredvid en nödutgång kräver lagar och förordningar att du ska kunna vara till hjälp vid en eventuell nödsituation. Detta innebär att du måste vara frisk, fullt rörlig, och inte ta några mediciner som skulle kunna påverka dig att utföra dessa funktioner.
2.2 Du måste också garantera att all information du lämnar under en begäran om en uppgradering till en högre reseklass är korrekt och att du inte kommer att göra en spekulativ, falsk eller bedräglig bokning. Dessutom kommer du att göra en bokning bara för dig själv eller någon annan person för vars räkning du är kapabel att kontraktera.
3. Återbetalningar
3.1 Om du inte får en Premium Comfort Class- eller Business Class-plats trots det faktum att du har en uppgradering till en högre reseklass, har du rätt till återbetalning av de kostnader som är förknippade med en uppgradering till Premium Comfort Class eller Business Class för den del av resan som du har köpt den här uppgraderingen, under förutsättningarna att:
(I) vi har ställt in ditt flyg,
(II) vi har ändrat flygplanstypen,
(III) du missar ditt anslutande flyg med KLM, Air France, Delta Air Lines eller Kenya Airways,
(IV) vi har utnyttjat vår rätt att tilldela Business Class-platsen till någon annan på grund av drift och säkerhet.
3.3 Ingen återbetalning ska tillhandahållas om de kriterier som anges ovan inte är uppfyllda.
4. Payment
4.1. Payment for an Upgrade Option can be made in cash at any local KLM agency or at the airport.
4.2. Payment for an Upgrade Option can be made using the payment cards and iDEAL accepted on the official KLM websites, mobile application, call centres and at any local KLM agency or at the airport.
4.3. Payment for an Upgrade Option can be made using Miles, for customers with a Flying Blue card.
4.4. Payment for the Upgrade Option using Miles & Cash is reserved for customers with a Flying Blue card.
4.5. Payment for the Upgrade Option using Delta SkyMiles is reserved for SkyMiles members.
5. Change & Refund conditions
5-A Terms and Conditions of the Upgrade Option
5.1. KLM agrees to make every effort to respect the change of travel class that will take place following the purchase of the Upgrade Option and in accordance with these Conditions. The Customer is hereby informed that KLM may be forced, for operational reasons related to safety and/or security requirements, to modify the possibility of using the Upgrade Option, even after boarding. In this case, KLM shall not be held liable and the Customer who was unable to benefit from the Upgrade Option purchased in accordance with the conditions set forth herein shall be reimbursed the price of the Upgrade Option in accordance with the terms and conditions set forth in Article 5-B "Refund conditions" below.
5.2. The Upgrade Option is personal and non-transferable.
5.3. The Upgrade Option is associated with a KL flight number and must be used on the day of departure for the flight for which the customer has purchased an Upgrade Option.
5.4. The Upgrade Option purchased by a customer cannot be modified or exchanged except in the cases outlined in Article 5-B "Refund Conditions".
5.5. Customers who are members of the Flying Blue frequent flyer program earn Miles and XP on the basis of their initial booking class. Customers also earn Miles for each euro spent on the Upgrade Option on flights operated by KLM (for more information, see the Flying Blue website).
5.6. Customers who purchase the Upgrade Option may only do so on their own behalf or on behalf of a person who has duly authorized them to purchase the Upgrade Option on their behalf and for their account, hereafter referred to as the "Authorizing Passenger". In the latter case, the Authorizing Passenger is understood to have read and accepted these Terms and Conditions.
5-B Refund conditions
The Customer who has purchased the Upgrade Option will be entitled to a refund of the price of the Upgrade Option in the following circumstances:
- The flight on which the Upgrade Option was purchased is cancelled and the Customer is not able to travel.
- The Upgrade Option purchased was not awarded by KLM. In this case, the Customer will be returned to their original class and the price of the Upgrade Option will be refunded. The Customer will not be entitled to the compensation provided for in European Regulation 261/2004.
- The Customer with a Full Flex ticket cancels their flight.
- A Customer with a Full Flex ticket changes their flight, and the Upgrade is not available for the new reservation.
The Customer may request a refund of the Upgrade Price by filling out an online claim form accessible via the "Contact Us" section of our website.
6. Force majeure
KLM shall not be held liable and shall not be deemed to have breached its obligations in the event of non-provision of all or part of its services defined in the Terms and Conditions herein if such failure is due to force majeure, as defined or interpreted by the applicable country law. In this case, the Customer shall not be entitled to claim any compensation, damages, or interest for any direct or indirect damage suffered as a result of the failure to provide the services.
7. Privacy statement (KL)
8. Claims
Any claim concerning the reservation, payment and/or provision of the Last Minute Paid Upgrade Option shall be addressed to KLM via the online claim form accessible via the “Refunds for extra options” link in the “Support” section on the Website.
9. Modification of these Terms and Conditions
KLM reserves the right to modify these Terms and Conditions at any time. The purchase of the Upgrade Option shall be subject to the Terms and Conditions in force at the time of booking, unless a change to these Terms and Conditions is required by law or a governmental authority (in which case this change will also apply to all orders already placed).