Varför välja KLM

Varje dag gör vi vårt bästa för att vara ditt favoritflygbolag. Ta reda på varför våra passagerare fortsätter att flyga med oss.

Hållbarhet

Vi vet att flyga inte är det mest hållbara sättet att resa. Vi är fast beslutna om att skapa en mer hållbar framtid för flyget. Se hur vi gör detta och hur du kan hjälpa till.

Mer om hållbarhet

Direktflyg runt om i världen

Vi flyger dig till fler än 150 destinationer runt om i världen. Luta dig bara tillbaka och koppla av medan vi tar dig till din destination!

Se alla destinationer

Fördelaktiga flygtider

Få ut det mesta av din resa med smidiga avgångs- och ankomsttider - flyg till din destination under lämpliga tider. Våra flyg passar ditt schema, inte tvärtom.

Det bästa flygbolaget för passagerare

KLM tilldelades APEX World Class Award 2023 som bästa flygbolag för passagerare! Utmärkelsen är den mest prestigefyllda av APEX globala utmärkelser i flygbranschen. Den representerar ett exceptionellt erkännande av prestationer inom säkerhet, välbefinnande och hållbarhet.

Stavfel? Ingen avgift

Har du bokat dina flygningar och upptäckt ett fel i namnet på din biljett? Inga problem: om det bara är ett stavfel finns det inget att oroa sig för. Vi tar inte betalt för att du är mänsklig.

Se hur du korrigerar ett stavfel

Vi håller dig informerad

Från det ögonblicket då du bokar din biljett och ända fram till din flygning avgår, informerar vi dig direkt om din flygning är försenad eller avbruten, eller om din gate ändras.

Registrera dig för uppdateringar

Flygstörning? Vi löser det

Är din flygning avbruten? Du kan lita på oss. Vi meddelar dig omedelbart via telefon eller e-post om flygändringen eller annulleringen. Därefter bokar vi omedelbart om dig till första tillgängliga flyg. I samma ögonblick som vi har hittat en ledig plats kommer vi att kontakta dig igen om din nya resplan. Vi finns naturligtvis här för att hjälpa dig om du vill ändra till en annan flygning eller om du har några andra frågor.

Om ditt nya flyg inte skulle avgå samma dag, kommer vi inte att lämna dig i sticket. Från en kopp kaffe till en hotellvistelse, vi ser verkligen till att göra det bekvämt för dig.

Service dygnet runt på sociala medier

Har du frågor, önskemål, eller vill du inte missa vad som händer härnäst? Vi finns här för dig dygnet runt, på 10 språk, och på din föredragna kanal.

Service ombord och komfort

Vi strävar alltid efter utmärkt service! Vänligen informera vår kabinbesättning om du har några anmärkningar. De gör sitt allra bästa för att göra din resa så behaglig som möjligt.

Flyg mer, få fler fördelar

Det lönar sig att vara Flying Blue-medlem. Varje gång du reser med KLM eller partnerflygbolag tjänar du Miles. Du kan spendera dem på belöningsbiljetter, extraval och rabatter på många produkter och praktiska tjänster. Plus, ju mer du flyger, desto närmare kommer du till nästa nivå - Silver, Gold och Platinum - vilket innebär att du får njuta av ännu fler exklusiva förmåner.

Gå med i Flying Blue

Vi uppskattar din feedback

Under hela resan är det din upplevelse som räknas! Vi låter oberoende forskningsbyråer genomföra undersökningar för att få reda på vad du tycker om oss och våra tjänster. Med de svar du ger oss kan vi utvärdera och försöka förbättra våra tjänster. Dina personuppgifter kommer aldrig användas för kommersiella erbjudanden eller utskick utan ditt uttryckliga medgivande.

Efter din flygning eller efter att du har kontaktat KLMs kundtjänst kan det hända att du får en inbjudan till en av våra undersökningar:

  • Undersökningar om nöjdhets- och serviceöverensstämmelse (av Kantar och Qualtrics)
  • Utvärderingar av kontaktcenter (av BVA och MediaTech)

Vi deltar också i andra studier utförda av tredje part som IATA och Schiphol. Dessutom genomför vi flera ad hoc-studier tillsammans med byråer som Beautiful Lives, CSpace, Miles Research, Insites Consulting, Added Value och andra.