Betalningsmetoder
Secure and confidential payment
When you pay on KLM.com, your payment details are encrypted and sent via a secure connection. The encryption of information transmitted online depends on the browser used and meets the highest standards.
Some transactions are processed through our payment partners, Worldline and Adyen. They process online payments and payment information on our behalf. Your payment details are only sent to Worldline or Adyen via a secure connection. Your data are never disclosed or forwarded to third parties or used for commercial purposes.
Tillgängliga betalningsmetoder
Vi erbjuder olika betalningsmetoder, beroende på ditt land och tidpunkten för din bokning. I vissa länder tas en avgift ut beroende på din valda betalningsmetod.
När du bokar din biljett via KLM.com godkänner vi betalning med MasterCard-, Visa- och American Express-kreditkort. Beroende på i vilket land du gör din bokning kan du eventuellt även betala med ett Diners Club-, Discover-, JCB- (Japan Credit Bureau) eller UATP-/Airplus-kort. Observera att en avgift för kreditkort kan tillkomma.
What is 3D Secure payment?
Card owner authentication 3DS is a feature that protects your online transactions. When you make a purchase on our website or app, you may be prompted to authenticate using the method provided by your bank. This authentication verifies that you are the rightful owner of the payment card being used and helps prevent unauthorised transactions. In short, it ensures that your online shopping experience is safe and secure.
Betalningsreservation
Inom några dagar efter att du har bokat din biljett kommer ditt bankkonto att debiteras med beloppet för ditt köp. Din bank reserverar detta belopp fram till den dagen då vi slutför din betalning. Därefter kommer ditt konto att debiteras officiellt. Detta kan ta upp till 30 dagar.
Vid köp av flera biljetter i en transaktion reserverar vissa banker felaktigt beloppet två gånger: en gång för det totala beloppet och en gång per individuell biljett. Tyvärr ligger denna procedur utanför vår kontroll. Vi rekommenderar att du kontaktar din bank och begära att det reserverade beloppet släpps.
Med en E-Wallet kan du kombinera olika betalningsalternativ, t.ex. ditt kreditkort och bankkonto. Du kan använda följande E-Wallets:
- PayPal: accepteras på KLM.com i runt 40 länder (inte möjligt med American Express-kort)
- Apple Pay: accepteras i KLM-appen i specifika länder
- Google Pay: accepteras i KLM-appen i specifika länder
- WeChat Pay: accepteras endast i Kina
- Alipay: accepteras i Kina och Hongkong (endast lokala kredit- och betalkort)
Se till att du kan betala hela beloppet med din E-Wallet. Vissa E-Wallets har en gräns för hur mycket du kan betala vid ett tillfälle. Så fort din E-Wallet-leverantör informerar oss om att betalningen har genomförts, kommer du att få din e-biljett via e-post. Det här förfarandet brukar ta mindre än 1 timma.
Med hjälp av metoden Internetbank, även kallad ”RTOB” (Real Time Online Banking), kan du betala via iDEAL, FPX, CUP Online, Nordea, eNets, Trustly eller Sofort. Betalning med RTOB är kostnadsfritt vid bokning via KLM.com. Du kan använda den här betalningsmetoden fram till två timmar före avgång.
När du har valt din flygning väljer du en betalningsmetod för Internetbank som är tillgänglig för ditt land. När banken informerar oss om att betalningen är genomförd kommer du att få din e-biljett via e-post. Det här förfarandet brukar ta mindre än en timme i de flesta länder.
När du använder metoden Internetbank betalar du via våra partners Worldline ePayments eller Adyen.
I de flesta fall kan du betala via banköverföring om bokningen görs senast 10–14 dagar före avgång.
Om du väljer att betala via banköverföring måste du ange flera uppgifter. Självklart behandlas all information konfidentiellt av oss. När reservationen är slutförd kommer du att få en referenskod för betalningen, bestående av 12 siffror och/eller bokstäver. Denna kod används för att lokalisera rätt bokning för den överförda betalningen. Se därför till att du anger den här koden korrekt när du gör överföringen.
När du har fått referenskoden för betalningen kan du överföra pengarna från ditt bankkonto. Det kan göras med hjälp av Internetbank, ett överföringsformulär eller en kontanttransaktion på din bank. Se till att slutföra betalningen inom 48 timmar efter att bokningen har gjorts.
Din bank kan eventuellt ta ut en överföringsavgift vid banköverföringar. För internationella överföringar blir du alltid debiterad en avgift för ”gränsöverskridande överföring” utöver biljettpriset. Din bank kan ge dig mer information om detta.
Om vi inte får hela beloppet kan utfärdandet av din biljett försenas. När vi har fått hela beloppet skickas en e-biljett till dig via e-post. Det kan ta upp till 5 arbetsdagar efter att betalningen har gjorts innan du får din e-biljett.
När du betalar via banköverföring betalar du oftast via vår partner Worldline ePayments. I vissa länder måste du överföra pengarna direkt till oss: Aruba, Bonaire, Chile, Curacao, Ecuador, Egypten, Filippinerna, Ghana, Indonesien, Iran, Kenya, Kina, Korea, Oman, Peru, Rwanda, Saint Martin, Saudiarabien, Surinam, Tanzania, Thailand, Uganda och Zambia. Din betalning är säker i alla lägen.
Det är inte möjligt att betala för försäkring via en banköverföring.
Payment instructions
While making your booking, we provide you with the bank information needed to process your bank transfer, including the IBAN and BIC codes for the receiving bank account. You must pay according to the instructions in your booking confirmation e-mail. Your ticket issuance may be delayed or cancelled if we do not receive the total amount in time.
You can transfer the money from your bank account using online banking, a transfer form, or a cash transaction at your bank. Depending on your country, please indicate the reference number (12-digit code located on the payment confirmation page and in the confirmation e-mail) or the booking code in the payment instructions. This information helps us link the payment to your booking. As soon as we receive your full payment, we will e-mail your ticket within 5 business days.
Your bank may charge a transfer fee when using bank transfers. You are always charged a "cross border transfer" fee on top of the ticket price for international transfers. Please contact your bank for more information concerning (the amount) of these fees.
If you want to pay at the Ticket Office, please bring the booking confirmation or booking code you received by e-mail. You must pay according to the instructions given in your booking confirmation e-mail. Your ticket issuance may be delayed or cancelled if we do not receive the total amount in time. Please note that a booking fee and a payment surcharge may apply.
Some airport or city ticket offices no longer accept cash. Please ensure you can pay with an internationally accepted credit or debit card.
You can redeem 1 or more vouchers issued by KLM and Air France to pay online for (part of) your booking. Any remaining voucher value will be credited to a new voucher.
- Vouchers are non-transferable and must be used for the passenger whose name is stated on the original voucher.
- You can redeem a voucher in My Trip to buy extra options, such as a more comfortable seat type, after booking your ticket.
- We accept vouchers issued by KLM and Air France.
- You can redeem a voucher issued in another currency than used for your booking.
- Each passenger may use up to 2 vouchers per booking with a limit of 3 vouchers per booking.
- A voucher is valid for 12 months from the date of issue.
Pay in another currency
We always display our prices in one currency. However, in many countries, you can choose another currency when paying with various debit and credit cards and PayPal.
- When converting the local price to your preferred payment currency, we use an exchange rate that includes a market-based foreign exchange margin. We always aim to keep this margin lower than the margin your credit or debit card issuing bank would have included had they converted the currency. However, KLM cannot be held liable for any differences in these rates.
- Suppose the payment currency you selected differs from the currency billed on your credit or debit card statement. In that case, the bank issuing the card will convert the transaction using their rate. KLM cannot be held liable for this conversion.
- If your credit or debit card account was issued in another country, the card issuing institution may add an ‘overseas charges’ or ‘cross-border charges’ fee. This depends on the country and bank. These fees are unrelated to exchange rates. Your bank may charge this fee regardless of the currency you select for payment at KLM. This is subject to the agreement between the bank and the cardholder. Consequently, KLM cannot be held liable for these fees.