Borttappade föremål

Lämnat ett personligt föremål ombord eller märkt att något saknas i ditt bagage? Låt oss hjälpa dig att rapportera och hitta ditt borttappade föremål.

Borttappat föremål ombord

Om du har lämnat ett personligt föremål ombord på flygplanet beror det på flygbolaget och ankomstflygplatsen vad du kan göra.

Flygning som flygs av KLM och anländer till Schiphol

Om du anländer till Amsterdam Airport Schiphol och omedelbart märker att du saknar ett föremål, kan du rapportera detta vid KLM-diskarna eller Schiphol Lost & Found-diskarna. Har du redan lämnat Schiphol? Vänligen kontakta Schiphol Lost & Found. De kommer att försöka hitta ditt borttappade föremål.

Alla hittade föremål, inklusive föremål som blir kvarlämnade i KLM Crown-lounger, förs till Schiphols förråd.

Kontakta Amsterdam Airport Schiphol

Flygning som flygs av KLM och anländer till en annan flygplats

Vänligen rapportera ditt saknade föremål vid den lokala flygplatsens ankomstdisk. De hjälper dig. Eftersom flygplanet som du tappade bort ditt föremål i redan kan ha återvänt till Amsterdam, föreslår vi att du också kontaktar Schiphols Lost & Found-avdelning.

Flygning som flygs av Air France

Om du har tappat något ombord på ett Air France-flygplan, vänligen hör av dig till dem. De förvarar upphittade föremål i upp till 3 månader.

Kontakta Air France

Andra flygbolag

Om du har tappat något ombord på ett flygplan som flygs av ett annat flygbolag, vänligen kontakta kundsupportavdelningen för det flygbolaget.

Saknat föremål i ditt bagage

Om du upptäcker att något saknas i ditt bagage, se till att kontakta oss inom 7 dagar efter ankomst. Vi kommer att diskutera med dig vad vi kan göra.