Ersättning för ditt bagage

Trots att vi gör allt vi kan för att undvika det kan bagage ibland försvinna, försenas eller skadas. Om detta händer kan vi erbjuda dig flera återbetalnings- och ersättningsalternativ.

Försenat bagage

Behövde du köpa extra föremål på din destination, såsom kläder och toalettartiklar, på grund av att ditt incheckade bagage försenades? Rapportera detta till oss inom 21 dagar från den dag då ditt bagage levererades till dig. Se till att behålla kvittot på de föremål du har köpt och skicka oss en kopia för att begära ersättning för dessa utgifter. Vi kommer att göra vårt bästa för att hjälpa dig.

Försvunnet bagage

Något du hoppas att aldrig behöva uppleva: försvunnet bagage. Om du inte har fått tillbaka din resväska inom 21 dagar efter ankomsten av din flygning, vänligen kontakta oss. Vi löser detta tillsammans. Vänligen observera att det kan hända att vi rekommenderar att du tar kontakt med ditt försäkringsbolag. De flesta försäkringsbrev täcker förlust baserat på ägodelarnas värde.

Läs mer om KLMs ansvar

Skadat bagage

Tyvärr blir ditt bagage ibland skadat under transport. Vanlig hantering av din väska kan lämna repor, märken, mindre bucklor och andra tecken på användning. Vi är inte ansvariga för dessa mindre skador. Har ditt bagage värre skador? Vänligen rapportera detta till bagagedisken på flygplatsen så snart som möjligt. En rapport kommer att genereras så att du kan begära ersättning. Du får också information om verkstaden som reparerar skadan, i tillämpliga fall.

Upptäckte du skadan efter att du lämnade flygplatsen? Vänligen rapportera detta inom 7 dagar efter din ankomst. Genom att använda länken nedan kan du både kan anmäla skadan och begära ersättning.