Användarskapat innehåll

Innan du ger oss tillstånd att använda ditt foto eller din video, läs noggrant igenom villkoren som gäller för användargenererat innehåll.

Minnesvärda stunder

Eftersom du läser detta bad vi dig förmodligen om tillstånd att använda ditt sociala medier-inlägg. Och det finns en anledning till det. Det verkar som om du gillar att dela minnesvärda stunder, precis som vi. Därför vill vi fråga dig om följande: får vi använda ditt innehåll?

Villkor

Genom att svara på vår begäran med #yesKLM eller genom att fylla i KLM:s formulär om användargenererat innehåll godkänner du följande villkor:

  • Du beviljar KLM N.V. (även känt som KLM Royal Dutch Airlines), ett offentligt bolag som har sitt säte och huvudkontor på Amsterdamseweg 55 i (1182 GP) Amstelveen, Nederländerna, registrerat i handelsregistret för Amsterdams handelskammare under numret 33014286 och som hädanefter betecknas ”KLM”, en icke-exklusiv, vinstfri global licens för att använda ditt foto, visuell eller rörlig bild (betecknas ”Användarinnehåll”), som du har publicerat på Instagram, Facebook, Twitter eller YouTube och andra sociala medier. Efter ditt godkännande kan vi använda ditt Användarinnehåll för marknadsföring och reklamändamål.
  • Vad betyder det? Tja, vi kan visa och använda ditt Användarinnehåll för att annonsera och marknadsföra KLM-varumärket på alla våra kontaktpunkter. Exempelvis KLM.com, nyhetsbrev, kataloger, e-post och sociala medier.
  • Du godkänner att ditt Användarinnehåll används av KLM, reproduceras, distribueras och kombineras med annat material, inklusive justeringar och redigeringar.
  • Denna licens är fortlöpande, vilket innebär att den inte har något slutdatum. Om du ändrar dig och inte vill att vi ska använda ditt Användarinnehåll i framtiden, meddela oss bara viasocialmediainput@klm.com.

Ingen fara: du är fortfarande ägare till ditt foto eller din video. Det som förändras är att du ger KLM tillstånd att använda och reproducera ditt Användarinnehåll.

Du bekräftar och godkänner att:

  • Du äger alla rättigheter till ditt Användarinnehåll och att du har tillstånd från eventuella personer som syns i ditt Användarinnehåll för att bevilja rättigheterna däri.
  • Alla personer som syns i ditt Användarinnehåll är över 18 år gamla.
  • Ditt Användarinnehåll får inte kränka någon tredje parts immateriella rättigheter, integritetsrättigheter, publiceringsrättigheter eller andra juridiska rättigheter för någon tredje part. KLM har rätt att avslöja ditt användarnamn till tredje part som hävdar att ditt Användarinnehåll bryter mot deras rättigheter.
  • KLM stöder inte och har ingen kontroll över vad användare publicerar på sina konton på sociala medier. Därför tar KLM avstånd från allt annat innehåll publicerat på det konto som Användarinnehåll begärs från, och framför allt från innehåll som på något sätt är explicit, kränkande, okänsligt, upprörande eller som kan förolämpa andra. KLM ansvarar inte för skriftliga uttryck, handlingar eller andra konsekvenser som utförs av kontoinnehavaren.

Observera: vi kan ta bort Användarinnehåll från webbplatsen av någon anledning, utan att meddela dig.

En sak till …

  • Du kommer inte att hålla KLM, eller eventuella personer som agerar på KLM:s vägnar, ansvariga för eventuella anspråk eller krav i samband med användningen av ditt Användarinnehåll.
  • Alla dina personuppgifter samlas in och behandlas av KLM med iakttagande av KLM:s meddelande om skydd av personuppgifter.Läs vårt meddelande om skydd av personuppgifter.
  • Ditt Användarinnehåll kan ses över hela världen. Ibland visar vi ditt användarnamn, så var beredd på att få många nya följare!
  • Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor och bestämmelser utan att meddela dig.

Visst låter det bra? Om du skulle vilja samarbeta med oss är det bara att svara #yesKLM i kommentarsfältet eller fylla i KLM:s formulär för användargenererat innehåll. Därefter är det dags för dig att förbereda dig för den spännande biten: att se ditt innehåll på någon av våra globala kanaler! Uppdaterad: 25 juni 2020